
6 березня 2024 р.

ФРАНЦІЯ - РОСІЯ

Заборонений російський телеканал все ще був доступний у
Франції, - виявляє RSF

Поки Репортери без кордонів (RSF) розслідували трансляцію російського
"Першого каналу" у Франції, канал щойно вилучили з пакету SFR (Société
française du radiotéléphone − Французьке радіотелефонне товариство), який
продавався дочірньою компанією Canal+ International. Таким чином, до 4 березня
SFR продовжувало транслювати це медіа, ключовий інструмент кремлівської
пропаганди, незважаючи, що воно було заборонене в Європейському Союзі
понад рік тому.

Дешева пропаганда. До вихідних, 3 березня, інтернет-абоненти SFR всього за 7,90
євро могли продовжувати користуватися програмами "Першого каналу", одного з
найпопулярніших російських державних телеканалів. Останній все ще був частиною
"російського пакету", групи російських каналів, зібраних компанією Thema, дочірньою
компанією групи Canal+, що належить групі Болльоре (Bolloré group). Продаючись за
кордоном, зокрема у Франції, під назвою "Перший канал Росія" (Первый канал Россия),
він, тим не менш, вже більше року перебуває під європейськими санкціями.

16 грудня 2022 року "Перший канал Росія" був доданий до списку заборонених каналів
в рамках дев'ятого пакету санкцій проти Росії з моменту вторгнення в Україну. Сфера
дії цих санкцій дуже чітка. Вона охоплює "всі засоби передачі та розповсюдження в
межах або до держав-членів ЄС, включно з кабельним, супутниковим телебаченням,
телебаченням за допомогою інтернет-протоколу, платформами, веб-сайтами та
додатками", як зазначає на своєму веб-сайті Європейська Рада.

https://www.thematv.com/packages/russian-channels-package/
https://www.consilium.europa.eu/fr/policies/sanctions/restrictive-measures-against-russia-over-ukraine/sanctions-against-russia-explained/


"Розслідування RSF виявило, що телеканал, який перебував під європейськими
санкціями, ще кілька днів тому був доступний у Франції. З моменту вторгнення в
Україну в 2022 році "Перший канал Росія" збільшив кількість неправдивих репортажів,
розпалюючих ненависть коментарів та виправдань війни в Україні. Ми запрошуємо
французьких операторів та компанію Thema пропонувати вільні та незалежні
російські телеканали, як це зараз робить супутниковий оператор Eutelsat за
ініціативи RSF з пакетом "Свобода".

Арно Фроже,

керівник відділу розслідувань RSF

Отримавши повідомлення від Комітету Дідро, французького колективу, що сприяє
вільному поширенню інформації, заснованого двома медіаекспертами, про наявність
на сайті Thema комерційних пропозицій стосовно російських телеканалів, що
перебувають під санкціями, RSF зв'язилися з кожним провайдером
інтернет-телебачення, щоб перевірити чи присутні вони в їхніх пакетах і чи дійсно
транслюються. У той час як "Фрі" (Free), "Оранж" (Orange) і "Буйг" (Bouygues)
припинили трансляцію "Першого каналу Росія" кілька місяців тому, SFR продовжувало
пропонувати його своїм клієнтам, у чому RSF змогли переконатися, отримавши
комерційну пропозицію від служби підтримки клієнтів і від одного з передплатників
цього пакету.

Тімоті Відаль, старший віце-президент з мультикультурної дистрибуції та цифрових
технологій компанії Thema, повідомив RSF, що веб-сайт його компанії не оновлювався.
Відповідаючи у п'ятницю, 1 березня, на запитання, чому їхній клієнт SFR продовжує
транслювати заборонений канал за контрактом з його компанією, він сказав, що був
"здивований".

Прес-служба компанії "Альтіс Франс" (Altice France), яка є власником SFR, не відповіла
на наші неодноразові звернення. Але цього понеділка, 4 березня, канал був раптово
вилучений з російського пакету, як підтвердив підписник.

"Перший канал" заборонений, "Свобода" доступна

"Перший канал Росія" є частиною арсеналу дезінформації в Росії, де телебачення
залишається дуже впливовим засобом масової інформації. З моменту вторгнення в
Україну він збільшив свій пропагандистський, оманливий, гомофобний і розпалюючий
ненависть контент, як продемонстровали RSF і Комітет Дідро, щоб отримали офіційне
повідомлення Eutelsat від Управління з регулювання аудіовізуальних і цифрових
комунікацій (Arcom). Після цього супутниковий оператор був змушений припинити
трансляцію трьох російських пропагандистських каналів, у тому числі "Першого каналу
Росія", в кількох європейських країнах.

Нещодавно, у другу річницю війни, зростання аграрного експорту з України було
неправдиво представлено як причину зіткнень між фермерами та поліцією на
сільськогосподарському салоні під час візиту президента Еммануеля Макрона.

https://rsf.org/en/french-regulator-orders-eutelsat-stop-carrying-three-russian-propaganda-tv-channels
https://rsf.org/en/french-regulator-orders-eutelsat-stop-carrying-three-russian-propaganda-tv-channels
https://www.1tv.ru/news/2024-02-24/471509-fermery_ustroili_stychki_s_politsiey_na_selhozvystavke_v_parizhe


Аналогічне ставлення було до демонстрації проти наслідків інфляції в Бельгії, яку
канал подав як масовий протестний рух проти допомоги Україні.

І навпаки, щоб забезпечити доступ до надійних джерел інформації регіонам і
населенню, просякнутих дезінформацією та пропагандою, 5 березня RSF у партнерстві
з Комітетом Дідро офіційно запустили "Свободу", супутниковий пакет, що
обслуговується компанією Eutelsat і призначений для поширення незалежної
інформації серед російськомовного населення. Він уже об’єднує 9 російськомовних
теле− і радіоканалів, що транслюються на Росію, Білорусь, окуповані території України
та країни Балтії.

Росія посідає 164-те місця зі 180 країн у Світовому індексі свободи преси RSF за 2023
рік.

https://theins.ru/antifake/252424
https://rsf.org/sites/default/files/medias/file/2024/03/RSF%20%D0%BE%D1%84%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B8%CC%86%D0%BD%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B8%20%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B8%CC%86%20%D0%BF%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%20_%D0%A1%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B0_.pdf
https://rsf.org/en/index

